FEEL FREE TO CLICK MY NUFFNANG YER...TQVM :)

Feb 9, 2011

Kisah Semasa YPM - Part 3

Hehe.

Since lately xhabes² saya dok bercerita pasal zaman YPM dulu kan? sure korang boring.
But kepada silent reader yang menganggap diri saya ni musuh beliau, jgn nak menyebok nak merosakkan dan mengaibkan saya. saya xkacau hidup anda. blajor tinggi² so please guna otak. bukan pasal cintan cintun yer. tettttttttttt. banyak hati kena jaga if nak bercerita pasal ni. xleh. except yang dah tangkap 'halal' ngan staff of geng YPM sendiri. baru leh saya cerita. btw, ni saya nak story pasal peristiwa yang menggelikan hati lagi. Antara saya, Syanur, Mieyn n Kuyah.

Peristiwa 1.

Saya ingat² lupelah kisah ini sebonar eah. Hari tuh kami kecoh sebab ape ntah. Nak recalled blk, sorg member YPM x online YM. btw, saya ceritalah pe yang diingat eak. Waktu tu kat Apartment Nuri. Kami kecoh² sebab pe ntah. Rase sebab nak amik pos laju kat post opis rasenyer. tp lupa siapa punyer. So, yang ade motor license time tu x silap saya, Syanur n Mieyn.

And time tu jugak kami masih sebagai student SSK yakni student Sijil Sains Komputer. Memasing xde kenderaan. Kepala ligat nak pinjam motor sape. Time tu jugak, member lelaki x ramai kami kenal n xsemua menetap di Apartment Nuri. Last² sapa ntah bagi idea suh pinjam moto warden. Warden kami on that time namanya Pak Taha (bukan nama sebenar coz saya lupa pe nama dia, ehe) ke pe ntah. weh korang, aku lupa, aku lupa (cam Nazmi Raja Lawak pleks kisahnye).



gambar hasil google

Dek kerana barang nak diambil tuh seakan penting, so nak xnak kena pickup gak that barang. Akhirnya salah sorang dr kami memberanikan diri meminjam moto Pak Taha. And xsangka, pak warden tu kasik tp helmet xbanyak plak weh.

Tak silap saya, antara kami ada yang punye stok helmet tp lupa sapa yang punyer. So satu yang kuranglah. Tetiba tengah dok kecoh tuh, Pak Taha offer helmet dia.






Pak Taha : "Helmet ada tak korang ni?", soalnya. Dia ni garang sket n tegas tp kekadang baik pun ada.

Syanur : "Ada Pak Taha tp 1 jek. Kitorg ingat nak g berdua", jawab Syanur. Dia rider or penunggang n Mieyn as pembonceng.

Pak Taha : "Jap pakcik tengok, ada x helmet 1 lagi. Tunggu ye". Kitorang yang lain sekadar pemerhati. Kendian, datanglah Pak Taha bersama helmet merah. Memula tu, sorang xperasan pe x kena ngan helmet tersebut. Mieyn capai huluran ikhlas helmet itu daripada Pak Taha. Tetiba jugak time tuh, riak wajah Mieyn berubah.

Salah sorang dr kami : " Nape Mieyn? Ada yang xkena ke?"

Mieyn : "Alah Pak Taha, takde ke helmet ok sket", ujar Mieyn. Tap yang bestnya, sambil mengeluh sambil tu jugak si Mieyn ni mencuba helmet tersebut. Dahlah kaler merah menyala, without sponge plak kat dalam. Cuba korang bayangkan. tergoyang² lah mcm pakai tembikai tanpa isi. haha. then, yg sadisnya, Pak Taha siap berpesan suh ikat tali helmet tuh tkt tereksiden ke apa demi keselamatan. Serentak dengan itu jugak kami gelak sakan. Hahah.
riak muka Mieyn

Salah sorang dr kami : " Alah, Mieyn, pakai je dari takde. Asal sampai sudah",

Mieyn : " Cuba ko pakai tengok, banyak cakap plak,". Semua pakat geleng taknak. hahah. kami dok bantai gelak sampai minah rempit ni lesap dr pandangan.

Pulang je dari post opis, minah rempit ni kecoh bercerita pasal ade pengguna jalanraya yang menegur helmet merah. haha, jatuh saham. patotlah si Mieyn xnak pakai. yolah, kan time tuh anak dara muda belia, kena ah jaga status sket. ini tak, jatuh ah saham weh.

gambar hasil google

Peristiwa 2.

This story between Kuyah n Me.

Peristiwa ini berlaku kat Pandan Indah area Pandan Capital n Pasaraya Fajar. Saya n Kuyah nak g mane ntah, lupa. Dok jenjalan borak², tetiba datang sorang mamat bermotor menghampiri kami. Bertanya lokasi bank Affin ke bankkrap ke ape. Aku lupa, aku lupa. haha. Peristiwa lama ok, tak silap around 2000 camtuh. Ok katakanlah mamat ni mencari lokasi Affin Bank. Let's check it out.

Mamat motor : "Tumpang tanya, Affin bank kat mane dik?". Soal beliau. time tu, Kuyah berdiri sebelah jalan dan saya sebelah Kuyah. Saya terpaku n xtau nak jawab pe coz saya memang xtahu. If saya xtau, terus saya jawab xtahu tp tidak bg Kuyah. Kuyah dengan yakinnya menunjuk arah bank yang dimaksudkan tersebut. Siap semua kakitangan jari naik betapa yakinnya nak bagitahu n menolong menunjuk arah pada mamat tersebut. Selepas itu selesai acara menunjuk arah, sesi kekompiusan saya dengan keyakinan Kuyah bermula.

Saya : "Kuyah, ko tahu ke bank tu dok tang mana?", kening saya dijungkit. Kuyah seperti biasa yang berlagak seakan Profesor serba tau ni pun berkata.

Kuyah : "Alah, btol lah. Aku pernah nampak bank tu kat situ". Yakin je minah neh.

Saya : "Yelah tuh, if silap, kesian mamat tuh tau pusing 1 kampung", balas saya. Kami meneruskan perjalanan menuju ke bus stop. Tetiba mata saya terpaku kepada 1 benda.

Saya : "Eh, Kuyah, tadi ko cakap bank tu kat sana kan?", saya mula menahan bengang.

Kuyah : "Aha, napenye?".

Saya : "Habis kat depan ko neh, bank hapenye? Takkan lokasi yang sama ada sampai dua buah bank yang serupa serentak? Apa kejadahnya phak bank nak bina dua bank sekaligus? Kuyah, if ko tak tahu, ko cakap jelah tak tahu. Takde maknenya ko pura² tahu weh. Kesian kat mamat tuh. Habis minyak motor. Huh, ko neh", saya membebel. Kuyah seperti biasa memperbetolkan spek matanya.

Kuyah : "Dulu aku tgk kat situ", dengan selamba si Kuyah menjawab.

Saya : "Cepatnya bank tu pindah randah". Saya xpuashati. Btw, niat Kuyah ikhlas nak menolong that mamat tp tersilap arah. Haha. Kuyah, Kuyah. I miss u oll lah my dear friends. Mwahhh.


No comments:

Post a Comment

Thanks buddy and anonymous also...

Makluman Kepada DISTURBER yang gemar ANNOYING.

Penafian @ Pemberitahuan...

Makluman kepada semua

PEMBACA SETIA saya (kalau adalah. Hehe) n also my SILENT READER (yelah dah xboleh nak ganggu i guna anonymous kat commentkan, so terpaksalah DECIDE jd silent reader jek, huhu... so good luck too lah yer. Selagi rase panjang umur nak mengganggu hidup orang. OBSERVElah selagi MAMPU n jgn sampai bahankan saya. So, sure x takutkan jika diri anda xsempat pohon MAAF) n also yang menganggap diri kerdil saya ni sebagai MUSUH kepada diri anda sendiri, yang bahawasanya…

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Bukan lagi Finger Note's - kini notapuan – nad Blog ini tidak boleh ditiru mahupun diplagiat, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Tuan Empunyer Bukan lagi Finger Note's - kini notapuan - nad.

Juga dimaklumkan dan diperingatkan sekali lagi bahawa apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi seperti mencanang perkara yang tidak baik, buruk, memalukan, mengaibkan berkenaan perihal diri saya juga seluruh keluarga kaum kerabat saya di blog kepunyaan anda (termasuk laman sosial yang lain), sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik (media elektronik) termasuk di media massa, adalah melakukan suatu kesalahan, TINDAKAN BOLEH DIAMBIL mengikut akta

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998. If terasa DIVA n BERKUASA sgt nak menganggu n mencuba sesuatu yang membuatkan saya tak akan sesekali menimbangtara untuk mengambil TINDAKAN terhadap anda, dipersilakan. If you are PLAYING FOR KEEPS, so, pleased. I will do a same thing. So, good luck!

Sesungguhnya, setiap gerak geri buruk anda yang cuba bersikap

PENGGANGGU boleh dikesan secara terus. Harap Maklum n beware.

\('c*)v :: Peace no war n

u ollsss.

AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

BAHAGIAN X - AM Bab 2 - Kesalahan Dan Penalti Tambahan

Seksyen 233. Penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian, dll.

(1) Seseorang yang—

(a) dengan menggunakan mana-mana kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian atau perkhidmatan aplikasi secara sedar—

(i) membuat, mewujudkan atau meminta-minta; dan

(ii) memulakan penghantaran,

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau

(b) memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik,

adalah melakukan suatu kesalahan—

(2) Seseorang yang secara sedar—

(a) dengan menggunakan suatu perkhidmatan rangkaian atau perkhidmatan aplikasi memberikan apa-apa komunikasi lucah bagi maksud komersial kepada mana-mana orang; atau

(b) membenarkan suatu perkhidmatan rangkaian atau perkhidmatan aplikasi di bawah kawalan orang itu untuk digunakan bagi suatu aktiviti yang diperihalkan dalam perenggan (a),

adalah melakukan suatu kesalahan.

(3) Seseorang yang melakukan suatu kesalahan di bawah seksyen ini apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi lima puluh ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan hendaklah juga boleh didenda selanjutnya satu ribu ringgit bagi setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan.

sumber rujukan dari http://www.skmm.gov.my/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...